Read the story
And listen to the audio
Watch this video and complete information about King Arthur story (activity 1)
With the information you collected complete King Arthur’s family tree. Then watch the second video and complete the other protagonists (activity 2).
Listen to this recording and answer these general questions (don’t write, just think !)
Where ? When ? Who ? What ?
(Source : Connect 4è)
Listen to the questions only and complete activity 1
Now Listen to the complete recording again and focus on detailed comprehension in activity 2
Watch this programme on Willima the Conqueror and find the wrong piece of information (...)
Decipher the coded message in Brian’s wife’s letter.
Then listen to the recording
Click on the picture to open the link
Choose the language you prefer : British or American pronunciation.
Listen and do your activity !
http://usborneaudio.trafficmanager....
Oops sorry but You are not finished with your investigation yet !
Your supposition wasn’t correct...
You have to think again !
CONGRATULATIONS you found the murderer’s name thanks to your detective skills and knew what happened !
A new piece of evidence was found in the apartement !
Listen !
Discover these Fantastic Beasts
Listen to this read-along of the book
and collect these elements !
Recording 1 :
Recording 2 :
Recording 3 :
Listen to these 4 documents about the 4 Hogwarts houses and collect a maximum of information !
HUFFLEPUFFS :
RAVENCLAWS
GRYFFINDORS
SLYTHERINS
Open this pdf document.
Listen to Lord Houston’s testimony :
Listen to lady Houston’s facts report :
Listen to Jarvis the Butler :
Can you say who the murderer is and why ?
Do you like Tongue Twisters ?
(Vire-langues)
Severus Snape sees several snakes. (Severus Snape voit de nombreux serpents)
Harry and Hermione are holding hands in a haunted house near Hogwarts.
(Harry et Hermione se tiennent la main dans une masion hantée près de Poudlard)
Harry is the Potters’heir. He needs their help to defeat evil when his hour has come.
(Harry est l’héritier des Potter. Il a besoin de leur aide pour battre le mal lorsque (...)
Choose your house and read and listen !
Slytherin :
Gryffindor :
Hufflepuff :
Ravenclaw :
https://view.genial.ly/5e3c91a8a3df2d0fe0ca5af9
Listen and collect information :
Take notes
Write the Police Report
Listen and collect information :
Take notes
Write the Police Report
Les 5ème Safran vous proposent ...
une EXPOSITION de leurs SUPERHEROS, SUPERHEROINES, ACOLYTES et SUPERVILAINS.
A l’occasion de cette séquence, certaines productions écrites ont été mise en voix ! En voici quelques unes !
5ème - Superheroes, par quelveng
Connaissez-vous Joan FONTCUBERTA ? Au travers de ses œuvres exposées au MoMA de New York1 et au Centre national d’art et de culture Georges-Pompidou à Paris, cet artiste catalan questionne le rapport au média et à l’information. Il réalise des « documenteurs » ou « mockumentary ». Dans Fauna, cette série créée entre 1985 et 1989, l’artiste prétend montrer des animaux chimériques qu’il aurait découverts, empaillés, en Écosse, à partir des recherches d’un scientifique mystérieusement disparu. Dans son (...)
Les élèves de Quatrième ont découvert l’univers de l’école aux USA.
C’est un univers qui leur est familier et qu’ils retrouvent dans les séries et films américains.
Ils ont pu découvrir ou redécouvrir les symboles associés à la routine scolaire (les bus jaunes, le Serment au Drapeau (the Pledge of allegiance), la routine des étudiants, le système scolaire américain, les matières enseignées, les mascottes, les clubs, et les CLIQUES (et tous les stéréotypes associés)
La Tâche Finale a consisté en la (...)
William Shakespeare’s biography
from Slurpy Studios Animation on Vimeo.
Such a great writer !
Shakespeare as a young boy in Stratford-Upon-Avon
To put it in a nutshell :
Lors de la semaine Santé et Citoyenneté au collège Jules Ferry, Madame Quelven propose à ses élèves de 6ème de s’essayer à des saveurs nouvelles, afin d’aiguiser les papilles pour illustrer la langue et initier la mini séquence sur l’alimentation.
A l’occasion de cette dégustation de produits britanniques (et américains) offerte par le collège, les élèves pourront goûter des produits typiques achetés en grande surface et dont, chers parents, vous trouverez la composition dans le document ci-après.
Pour (...)
Gulliver’s Travels Read-along
Chapter One : All so small
Chapter Two : The Emperor
Chapter Three : Freedom
Chapter Four : War
Chapter Five : Gulliver in Danger
Chapter Six : Escape Plans
Credits
React to this picture !
The Best Job in the World !
Global undertsanding :
Detailed understanding :
http://blog.ac-versailles.fr/freakout/index.php/post/21/10/2019/Ben-Southall-s-presentation-of-Best-Jobs-in-the-World-Final-Project-Make-your-video-application-to-Best-Jobs-in-the-World
Ce serait tellement plus simple si..... ....si on pouvait appuyer sur un interrupteur et transformer d’un clic les idées dans sa tête directement en anglais.... ....si on pouvait installer une appli dans notre cerveau et basculer vers l’anglais... Mais, mais, mais non ! L’apprentissage d’une langue étrangère ne se fait pas dans un claquement de doigt ! Il faut construire jour après jour un système de références entre l’anglais et le français, un réseau de connexions entre la langue maternelle -la (...)
Read and listen to the audiobook ! Intro :
page 3 :
page 4 :
page 5 :
page 6 :
page 7 :
page 8 :
page 9 :
page 10 :
page 11 :
page 12 :
page 13 :
page 14 :
page 15 :
page 16 :
page 17 :
page 19 :
page 20 :
page 21 :
page 22 :
And the two stories in video now !
Story 1.
Story 2.
Listen to this Spelling Bee Dictation, write the letters and understand the name of the animal.
Animal Number One :
Animal Number Two :
Animal Number Three :
Animal Number Four :
Animal Number Five :
Animal Number Six :
Animal Number Seven :
Animal Number Eight :
Animal Number Nine :
Animal Number Ten :
Dear Detective,
Can you solve this mystery ?
Listen to the audiobook :
Listen to the audiobook :
Listen to the audio book :
https://youtu.be/7j4lQF5MDKg
Read the story of the Silly Emperor’s New Clothes :
Listen to the story of the Silly Emperor’s New Clothes :
Read the adventures of Rapunzel
Listen to the adventures of Rapunzel
Listen to the description of a poster of Shrek 2 movie.
Complete the description. Help with the poster :
Locate on a picture.
Do you know Fiona and Shrek ?
Watch this trailer to refresh your memory !
Listen ad find the most important ingredients in a fairy tale. Complete activity 1.
Now watch this video to help you do your corrections.
https://youtu.be/PCOOIK56OOI
And here the uncut long version !
Watch this video and make a list of the objects presented.
Watch this video and complete information
Watch this step by step tutorial and do your tie knot !
Video 1 Watch this video and have fun !
Greetings any moments of your day !
pdf document 2 Click on the document and read different possiblities to say "hello"
video 2 Greetings everywhere in the world !
What’s your spy name ?
Do you remember the difference between ... ?
Name - Firstname - Surname - Last name - Nickname
Listen to these names and complete with MR, MRS or MISS
What firstnames can you hear ?
Collect information !
In your copybook, collect information about the kids !
Apprendre à chuchoter c’est aussi apprendre à parler anglais !!!!
Cela a l’air d’une blague et bien pas du tout !!!
La langue anglaise fonctionne sur le principe des PAIRES MINIMALES, des sons que l’on "fabrique" techniquement de la même manière, avec le même positionnement de la langue dans la bouche mais qui font des sons différents selon qu’ils sont sonores (Voiced sounds) ou sourds (voiceless sounds).
Visionne ces vidéos pour en savoir plus !
La première vidéo est très technique pour comprendre (...)
Chers parents
Chers élèves
L’année se termine, le grand rangement d’été arrive !
Si d’aventure dans vos fonds de cartables ou de bureaux, vous vouliez vous séparer de (liste non-exhaustive !!) :
casques audios un peu défraîchis mais encore utilisables
chambres à air de vélo (pour faire des élastiques de gigotage sous les tables)
tout élément de décoration styles British, américain, australien etc... (cadres, coussins, pots, boîtes...)
posters décoratifs
fournitures de bureau (stylos, feutres, colle, (...)
http://englishpage.free.fr/spip.php...*
Les élèves de Quatrième viennent de terminer la séquence sur les Catastrophes Naturelles en anglais.
Voici la mise en voix de leur consignes de sécurité.
Juliette :
Livia :
Colombe :
Victoire :
Arthur :
Listen to this conversation and collect information :
Listen and collect information !
Sports Training 1 : (Activity 3)
Sports Training 2 : (Activity 4)
Watch and discover Olympic Games.
Pay attention and memorize a maximum of vocabulary
Match the pairs depending on their pronunciation
Now the master of the game chooses a sport and mime it. The other team member must guess the sport...
Is it badminton ? Yes, it is / No, it isn’t
Discover this famous British sport played at the Olympic Level but also at school :
Read about Netball rules. What other sport does it look like ?
What are the differences and similarities between netball and its cousin ?
Clic on the picture !
https://www.twinkl.fr/teaching-wiki...
Document 1 : Safety rules for kids by FEMA
Document 2 : Be Prepared and How to Stay Safe by FEMA
Video 1 : when the storm forms...
Video 2 : How to prepare for a tornado
Document 1 : Safety rules for kids by FEMA
Document 2 : Be Prepared and How to Stay Safe by FEMA
Video 1 : How to prepare for a hurricane
Video 2 : How prepared or unprepared are you ?
Document 1 : Safety rules for kids by FEMA
Document 2 : Be Prepared and How to Stay Safe by FEMA
Video 1 : When the earth shakes...
Video 2 : How to survive a volcanic eruption
Document 1 : Safety rules for kids by FEMA
Document 2 : Be Prepared and How to Stay Safe by FEMA
Video 1 : How to Prepare for a volcanic Eruption
Video 2 : How to survive a volcanic eruption
Document 1 : Safety rules for kids by FEMA
Document 2 : Be Prepared and How to Stay Safe by FEMA
Video 1 : How to prepare in case of tsunami
Video 2 : Be prepared and stay safe during a tsunami
Document 1 : Extreme Heat - safety tips for kids by FEMA
Document 2 : Drought - safety tips for kids by FEMA
Document 3 : Be ready for Extreme Heat - FEMA
Video 1 : How to prepare during a heatwave...
Document 1 : Safety rules for kids by FEMA
Document 2 : Be Prepared and How to Stay Safe by FEMA
Video 1 : When the fire starts...
Video 2 : How to prepare for a forest fire
Document 1 : WikiHow on Safety Tips during an Avalanche
Document 2 : Be Prepared and How to Stay Safe by FEMA
Video 1 : How to survive an avalanche
video 2 :
Document 1 : Safety rules for kids by FEMA
Document 2 : Be Prepared and How to Stay Safe by FEMA
Video 1 : How to prepare for a flood...
Video 2 : When the clouds form...
Document 1 : Safety rules for kids by FEMA
Document 2 : Be Prepared and How to Stay Safe by FEMA
Video 1 : Prepare for severe thunderstorms
Video 2 : When lightning strikes...
Document 1 : WikiHow on Safety Tips during a Sandstorm
Document 2 : Be Prepared and How to Stay Safe by FEMA
Video 1 :
Video 2 :
Document 1 : Safety rules for kids by FEMA
Document 2 : Be Prepared and How to Stay Safe by FEMA
Video 1 : DOs and DON’Ts during a landslide
Video 2 : Recognize the signs announcing a landslide
Document 1 : Safety rules for kids by FEMA
Document 2 : Be Prepared and How to Stay Safe by FEMA
Video 1 : When the sky turns grey... (FEMA)
Video 2 : Prepare for extreme weather during the pandemic
Video 3 : a summary !
Les élèves de 4e Azur et Corail ont découvert Le Magicien d’Oz sous différentes formes : extraits du livre écrit par L. Frank Baum en 1900, visionnage du film de 1939 et adaptations contemporaines (comédie musicale Wicked, clip de musique).
Ils sont entrés dans ce monde particulier, ont rencontré les Munchkins et les personnages clés de l’histoire. Ils ont ainsi pu se transformer en scénaristes, et préparer le doublage de la scène mythique : la mort de la Sorcière de l’Ouest !
Ils ont dépoussiéré le (...)
AVOIR : Rappelle-toi qu’il existe deux formes : Have & Have got.
"Have got" est utilisé principalement au Royaume Uni (UK) et "Have" aux Etats Unis.
Recopie ce cahier sur une feuille d’activité.
Regarde la vidéo et complète le tableau.
A la suite de ton tableau, indique les traductions anglaises pour :
Attention tu dois indiquer la version UK et la version US
Surveille bien la place de l’apostrophe !
J’ai :
Je n’ai pas :
Il a :
Il n’a pas :
Elles ont :
Elles n’ont pas :
Besoin d’aide (...)
Copy the grid :
Watch the video and complete the grid :
Give the English for (two possibilities : one with the letter, one with the apostrophe) :
Je suis =
Je ne suis pas =
Elle est =
Elle n’est pas =
Nous sommes =
Nous ne sommes pas =
Need some help ? Refresh the Grammar Lesson !
Read and collect information to build up your mindmap and glossary.
Document 1 : Simple definition, causes and destructions
Document 2 : Interesting facts about tornadoes and vocabulary list
Document 3 : Tornadoes, Cyclone, Twisters, Funnels
Document 4 : Tornado Alley
Document 5 : Tornado Features
Document 6 : How do tornadoes form ?
Watch the videos and collect information Video 1 : Definition, phenomenon
Video 2 : Tornado Alley (Reading comprehension)
Video 3 : Definition, (...)
Read and collect information to build up your mindmap and glossary.
Document 1 : Simple definition
Document 2 : Interesting facts
Document 3 : Hurricanes in history
Document 4 : Storm categories
Document 5 : Who names hurricanes ?
Watch the videos and collect information
Video 1 : Definition, phenomenon
Video 2 : Cyclones
Video 3 : How Cyclones are named ?
Video 4 : Phenomenon, causes,
Video 5 : Definition, phenomenon
Video 6 : Go further : If you want to make an (...)
Read and collect information to build up your mindmap and glossary.
Document 1 : Volcanic eruptions (introduction)
Document 2 : Are volcanoes dangerous ?
Document 3 : Studying volcanoes
Document 4 : Eleven explosive volcanoes
Document 5 : Effusive versus explosive
Document 6 : Effusive and explosive eruptions
Document 7 : Volcanism Watch the videos and collect information
Video 1 : All about volcanoes
Video 2 : Types of Eruptions
Video 3 : Types of Volcanoes (Composite, shield (...)
Read and collect information to build up your mindmap and glossary.
Document 1 : What is a tsunami ?
Document 2 : Dangerous Tsunamis in History
Document 3 : Tsunamis in question
Document 4 : How big is a tsunami ?
Document 5 : Facts and Information
Watch the videos and collect information
Video 1 : Definition and phenomenon
Video 2 : Causes, examples, definitions
Video 3 : If you want to make an experiment
Video 4 : Go further : Causes and (...)
Read and collect information to build up your mindmap and glossary.
Document 1 :
Document 2 :
Document 3 :
Document 4 :
Document 5 :
Watch the videos and collect information
Video 1 : Causes, definition
Video 2 and 3 : Phenomenon, vocabulary
Video 4 : Phenomenon, causes
Video 5 : Explanation
Video 6 and 7 : Seismology, Richter Scale
Read and collect information to build up your mindmap and glossary.
Document 1 : Simple definitions
Document 2 : Types and consequences
Document 3 : Weather and climate
Document 4 : Study droughts
Document 5 : Heatwaves and climate change
Document 6 : In the future
Watch the videos and collect information Video 1 : Droughts vs. Flood
Video 2 : Heatwaves and examples
Video 3 : Example in South Africa
Video 4 : Heatwaves and drought in Australia
Video 5 : Go further : A Rap about (...)
Read and collect information to build up your mindmap and glossary.
Document 1 : What is a wildfire ?
Document 2 : Causes
Document 3 : Different types of wildfires
Document 4 : How to stop a wild fire
Document 5 : Dangerous wildfires in Australia
Document 6 : Causes, types and detection
Watch the videos and collect information Video 1 : Definition
Video 2 : Definition, causes
Video 3 : Example in Australia : Bushfires
Video 4 : Go further (...)
Read and collect information to build up your mindmap and glossary.
Document 1 : What is an avalanche ?
Document 2 : Avalanches facts and information
Document 3 : Causes and effects
Document 4 : What causes avalanches ?
Watch the videos and collect information Video 1 : Definition, cause
Video 2 : Definition, types, vocabulary
Video 3 : Go further : phenomenon
Video 4 : If you want to make an experiment
Video 5 : An example in the (...)
Read and collect information to build up your mindmap and glossary.
Document 1 : Introduction
Document 2 : Flood safety
Document 3 : Facts about Floods
Document 4 : Facts and definition
Watch the videos and collect information
Video 1 : Definitions, reasons, causes
Video 2 : Why do floods happen ? Definion, phenomenon
Video 3 : 5 important facts about floods
Read and collect information to build up your mindmap and glossary.
Document 1 : Definition
Document 2 : When, what and why ?
Document 3 : Stages during Thunderstorms
Watch the videos and collect information Video 1 : Definition
Video 2 : What are thunderstorms and lightning ?
Video 3 : If you want to make an experiment
Video 4 – Go further : how to be a storm chaser.
Read and collect information to build up your mindmap and glossary.
Document 1 : Definition for kids !
Document 2 : Sandstorms in questions
Document 3 : Haboob, sandstorm or dust storm ?
Watch the videos and collect information
Video 1 : What is a dust storm (haboob) ?
Video 2 : More information (definition, phenomenon)
Video 3 : Go further
Read and collect information to build up your mindmap and glossary.
Document 1 : Landslides classification
Document 2 : What is a landslide ?
Document 3 : Interesting facts about landslides
Document 4 : What causes landslides ?
Watch the videos and collect information
Video 1 : What causes a landslide ? (Phenomenon)
Video 2 : What are Landslides ?
Video 3 – If you want to make an (...)
Read and collect information to build up your mindmap and glossary.
Document 1 : Very easy definition, causes, charcateristics and consequences.
Document 2 : Things to know about blizzards.
Document 3 : How do Winter Storms form ?
Document 4 : What’s the difference between "blizzard" and "snowstorm" ?
Watch the videos and collect information
Video 1 : Definition, phenomenon and example
Video 2 : What are Blizzards ?
Video 3 : Go further
Video 4 : If you want to make an (...)
LEARN NEW VOCAB AND REFRESH OLD WORDS !
Watch this vocabulary capsule on ANIMAL BODY PARTS and do the activities.
If you can’t remember the vocabulary... watch the video again !
http://www.learningchocolate.com/co...
http://www.learningchocolate.com/co...
PRACTISE AND TRAIN !
And Now let’s play !
Monster 1 :
Monster 2 :
Monster 3 :
Monster 4 :
Monster 5 :
Monster 6 :
Monster 7 :
Watch this trailer about Sulli and Mike when they were students at the Monsters University !
Comme vous le savez, les élèves de Cinquième participent à un projet commun sur le thème d’Harry POTTER.
Ils ont été répartis en Maisons dans deux écoles de Magie : Poudlard (Hogwarts) l’école britannique et Ilvermorny, l’école Américaine située sur le Mont Greylock, Massachussetts, USA.
Ils ont participé au projet "A Letter to a Penfriend", travaillant sur les codes de présentation de la lettre à un correspondant et décrivant leur vie à Poudlard et Ilvermorny.
Et toujours et encore, retrouvez les (...)
1 hero and one Supervillain !
English accent :
Amercian accent :
1 Superheroine
English accent :
Amercian accent :
1 Superhero
English accent :
Amercian accent :
Choose a hero among the six and compose his or her gear :
BODY GEAR - HEAD GEAR - arm AND HAND GEAR - FOOT and LEG GEAR - ACCESSORIES
https://learnenglishkids.britishcou...
Look at the drawings and listen to the story
And here is the complete dialogue :
Choose one picture and Describe the locker and the locker’s owner
Answer this question : How does the locker decoration show its owner personality ?!
How will you decorate your locker ?
For fun...
https://view.genial.ly/5fa06e394a95...
Play Kim’s game !
https://view.genial.ly/5f6f9de2be23...
Audio 1 :
Video 1 :
Discover School Cliques
[Open pdf Document]
Watch this scene from the movie "Mean Girls" (2004)
A new student visits Northshore HighSchool. And do your activity !
PROS and AGAINST School Cliques. Watch this documentary and list the good and bad points of having Cliques at school.
In American Schools, students recite their Pledge of Allegiance to honour their flag and their country.
Open the following document and check your answers !
http://wandw.wikidot.com/schools-of-magic
L’heure du Bilan Final a sonné à Poudlard.
Retrouvez les résultats des différentes Maisons : Griffondor, Serpentard, Serdaigle et Pouffsouffle et les points collectés par classe.
Bravo aux jeunes sorciers et sorcières de Serpentard qui remportent cette première édition.
Et Félicitations aux élèves des autres Maisons et à leurs Professeurs qui ont vaillamment joué le jeu.
Nous regrettons évidemment de n’avoir pu finaliser ce projet par le Tournoi des Trois Sorciers qui aurait du avoir lieu en fin d’année. (...)
Identify the people present on the crime scene.
Collect information about the victim.
Listen !
Listen and do your activity !
Discover the strengths (positive) and weaknesses (negative characteristics) of 6 Superheroes. Complete your activity.
Hero Number One :
Hero Number Two :
Hero Number Three :
Hero Number Four :
Hero Number Five :
Hero Number Six :
Try to understand and complete the lyrics of the song in your activity
Now do your corrections watching the video and listening to the song WITH the lyrics :
Last mission :
Propose a French version of the lyrics.
What difficulties did you have ? What strategies did you use ? What resources could you count on ?
Here are three online translators, see how sometimes they can translate nonsensical strange or stupid propositions. Can you do better than an online translator ?
From (...)
Please find examples of recorded Alert Messages below :
Message 1 :
Message 2 :
Open the pdf document here after and read about WHAT MAKES A HERO A SUPERHERO !!!!
And if you want to discover more about DComics versus Marvel, watch this video !
This is a Brainstorming activity !
Collect your ideas, write in this pad and share with your classmates.
Write only words like on a list.
https://edu-pad.ac-versailles.fr/my...
VIDEO 1 Here is the story of Romeo and Juliet for you to watch (A2) :
VIDEO 2 The same plot for A2+ level :
VIDEO 3
VIDEO 4
VIDEO 5
Just for fun and pleasure, watch the trailer from Romeo+Juliet by Baz Luhrmann with a young Leonardo Di Caprio
Here are the recorded version of the book you have to read !
You can download the recordings to continue your reading off-line !!!
Chapter 1 :
Chapter 2 :
Chapter 3 :
Chapter 4 :
Chapter 5 :
Chapter 6 :
Chapter 7 :
Chapter 8 :
Chapter 9 :
Chapter 10 :
Chapter 11 :
Chapter 12 :
Chapter 13 :
Chapter 14 :
Chapter 15 :
Listen to these recordings and discover information about the protagonists’ names and relationshsips in Shakespeare’s play.
A1 Recording
A2 Recording :
A2+ Recording :
B1 Recording :
Please find below the oral comprehension grid :
To help clearing your ideas !
Create a tagged picture
https://www.thinglink.com/scene/1167176372930478081 https://www.thinglink.com/scene/1167179117204865025 https://www.thinglink.com/scene/1167178487736303617 https://www.thinglink.com/scene/1167179904324730881
Now visualize your creation !
Year 10 - New sequency topic : everything in a nutshell... Oops... in a wordcloud ! ***
**** "in a nutshell" is a reference to Shakespeare’s genius !
Shakespeare invented, created, shaped many expressions that people haD never used before and that are still used today after 200 years !!!! Lecture In a Nutshell Meaning - English Business Idioms par Essential English - Idioms and Phrases https://www.youtube.com/watch?v=t-KtjTbeC8k
And YOU ? What will be the catch (...)
Les élèves de Troisième ont travaillé en tâche finale de la Séquence THE ART OF THE PORTRAIT ("l’Art du Portrait") sur la réalisation d’un portrait chinois durant le confinement.
Voici quelques unes de leur productions ! Parfois vidéo story, parfois vocales, parfois traitement de texte en fonction du matériel disponible à la maison !
Toutes méritent d’être vues [#proud teacher] !!!!
https://view.genial.ly/5a81509edfe8...
Before you do the Quiz, here is some tricky vocabulary : Guess the meaning of "fist" "The Incredible Hulk often uses his own "fists" as weapons" > "fist" ( it’s a part of the body) = "....." Guess the meaning of "glasses" "Clark Kent when he’s not Superman, wears "glasses" " > "glasses" ( they are sight accessories) = "....." Guess the meaning of "contacts" "Tonay Sparks when he’s in his armour uses "contact lenses" to control his armour" > "contacts" ( sight accessories (...)
Refresh on Dates, Here is the lesson :
Refresh on Times !
Refresh on prepositions to use with dates, Time and Duration :
Your Natural Catastrophes Final Task video teaser !
Pour donner des ordres, tu connais ces expressions du cycle 3 : fais ceci, ne fais pas cela, arrête de...
Revois la leçon Cycle 3 ci-après :
Au cycle 4, nous apprenons à nuancer, à exprimer les autorisations et interdictions de différentes manières, à exercer son influence sur autrui en donnant des conseils, en faisant faire quelque chose à quelqu’un...
Nous verrons (ou reverrons aujourd’hui) must/ mustn’t et should/shouldn’t.
Mustn’t comme shouldn’t comportent des lettres muettes. Repères-tu (...)
We teachers had to change our expected items to adapt to the current lockdown situation.
You will find here the complete project remastered , the expected items (cahier des charges) and evaluation grid (grille d’évaluation)
Expected Items :
Step-by-Step :
Evaluation Grid :
Read the Graphic Novel :
Complete the pdf document :
Find an odt version hereafter :
Read the Graphic novel here :
Complete the pdf document :
Find an odt version hereafter :
Read the Graphic novel :
Complete the pdf document :
Here is an odt version :
Read the Graphic novel :
Complete the pdf document :
Here is an odt version :
Read the Graphic Novel :
Complete the pdf document :
Here is an odt version :
Read the Graphic Novel :
Complete information on the pdf :
Here is an odt version :
Read the Graphic Novel :
Open and save under a new name the editable pdf document :
Here is an odt version :
Read the Graphic Novel :
Open the editable (thats means you can write on it !!) pdf document,
Save it under a new name, for exmaple : CN- your name - Chapter 1
and complete it !
Here is an odt version (libre office) :
Un peu de réflexion sur la construction de la langue ! La structure que nous employons pour faire un portrait chinois "Si j’étais..., je serais..." est appelée SECOND CONDITIONAL en anglais. On l’utilise pour parler de choses qui ne se réaliseront pas, qui sont de l’ordre de l’hypothétique car malgré tous nous efforts nous ne serons JAMAIS ni un fleur, ni un animal ni une date !
Nous avons déjà croisé cette structure lorsque nous avons revu comment donner des conseils : "I I were you, I would (...)
You are going to read and record a story !
If you have little brothers or sisters and like reading stories to them...
If you remember when you were little and your parents read stories to you...
This activity is just for you !!!!!
But first do some training !
Now read and record the story. Use a beautiful voice. Make it sound musical !
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1gNUJCSGdW3q_Vq-w3ObAbgfSpGyRqVQbqZtoi9Oe8ZU/edit?usp=sharing
Cette année les élèves de 6ème ont pu découvrir ou redécouvrir, lire, écouter l’histoire du Roi Lion (The Lion King) au travers de ce projet interclasses et interdegrés en allant au Méga CGR pour visionner en VOST.fr (Version Originale Sous Titrée en français) le film de Jon Favreau de juillet 2019 inspiré de la version Disney de cette histoire.
Ils ont été rejoints par les élèves des Ecoles Primaires de secteur le vendredi 7 février veille de vacances. Nous avons été attendris, nous avons tremblé, ri, (...)
Watch the video
and answer these questions in your copybook.
If you liked it, you can watch other read-along !
Observe and memorize Famous lions’ activities ! Open this pdf document.
Match English and French ! Can you remember these words ?
Match the sentences and the pictures
Write a legend for each picture !
Rrefresh your memory !
Watch this vocabulary capsule on ANIMAL BODY PARTS and do the activities.
Now test your memory with games !
And in case you need help, find the vocabulary again here !
These animals are not invented chimeras !
(to be pronounced /kaɪˈmɪərəz/)
Watch this video about the top ten of weird (= strange) hybrid animals.
Believe it or not, all these animals are real living creatures, often the result of a cross between two animals.
Watch this video, then do your activities.
Watch the video !
Do you activity !
Can you conjugate ?
Complete with the verb between brackets (verb) at the correct form. 1. Black widows …………………………………………………….(live) in the desert. 2. A chipmunk ………………………………………………………(sleep) in trees like a bird. 3. Dolphins are mammals, they ……………………………………(lay) eggs like birds. 4. ………………….. your friend ……………………………(work) on animals too ? 5. ………………….. you ……………………………………(like) working on hybrid animals ? 6. A giraffe ……………………….... (have) got a longer neck than a hippopotamus. 7. A vari (...)
Find synonyms ! Activity 8 Exercise 1
Let’s check your answers !
Height —> tall, big, high ≠ small, short, tiny (minuscule)
Weight ---> big, heavy (lourd), fat, strong, corpulent ≠ light (léger)
Speed —> fast, quick, agile ≠ slow (lent)
Danger ----> dangerous, poisonous, aggressive, venomous ≠ safe = harmless (sans danger), nice, peaceful (paisible)
Watch this video and learn about the comarative form !
Then answer these questions to check (...)
Discover a green beast !
Find out about its different names, nicknames , type, resemblances, place of living, daily activities, diet and food, charcateristics.
Listen to Robin, an English student talking about this strange animal and complete information.
Now write a paragraph to summarize all you discovered about this animal.
Les 5ème Lilas vous présentent
L’hymne d’Unification
des Maisons de Poudlard
Gryffondor Poufsouffle Serdaigle et Serpentard
"Unite all the houses and we fight as one !"
Did you know that Chinese portraits had nothing to do with China ??
Definition : A "Chinese Portrait" is a metaphorical description of oneself by a comparison with various things or elements, a tree, a flower, a film, an historical character, a dish...
Listen and complete information for these Chinese portraits.
Chinese Portrait n°1
Chinese Portrait n°2
Chinese Portrait n°3
Chinese Portrait n°4
And just for pleasure !!!!!!!!
Chinese Portrait n°5
Chinese Portrait (...)
Watch this video and learn how to pronounce the 12 signs of the horoscope :
Aries Taurus Gemini Cancer Leo Virgo Libra Scorpio Sagittarius Capricorn Aquarius Pisces
Now, would you like to know about the story of the birth of the Chinese Signs ?
Watch this !
Choose one of the portrait and describe it talking about the techniques used and the artist’s goals.
Complete these tagged images :
https://www.thinglink.com/scene/1167161038315978753
https://www.thinglink.com/scene/1167162854344753153
https://www.thinglink.com/scene/1167170068061093889
Remember how to asj personal questions in English ?
Refresh on wh-words. [PS : you can skip that part if you think you are already a champion !]
How many possible intonations can you get in English questions ?
Well it depends on the type of question ! !
Learn new things about intonation in questions :
Are you ready to report to the class ?
What are the 6 basic Wh-Words ?
What’s the difference between an interrogative WORD and an interrogative EXPRESSION ?
Could you explain when your (...)
Understand a personality Quiz !
As a warm up, listen and do the first two activities on your worksheet.
What are you like ? (personality adjectives)
If you were an animal, which animal would you be ?
Now complete the other exercises :
listen and complete for J (Jeremy), L (Leila) and Z (Zoe)
Jeremy :
Leila :
Zoe :
To finish with, do the activities on adjectives and prepositions (...)
Watch this video then do your activity !
Listen and find the destination !
Help yourself with the map :
A l’heure de la mobilité européenne, quoi de mieux que de se préparer aux trucs et astuces pour pouvoir répondre à une petite annonce en anglais et rédiger sa lettre de motivation ? D’ailleurs, les élèves de Quatrième ont pu repérer les différences entre les codes de rédaction de la lettre de motivation (application letter (UK) cover letter (US) en français et en anglais, et en prévision de leur recherche de stage d’observation en milieu professionne de Troisième. Cette en mise en situation réelle (forum (...)
https://view.genial.ly/5dc3151c5b65170f8b8a0f9d
Revise how to give the date watching this video and listening to these numbers pronounced
OKay, now all in English to make sure you’ve understood the basics !!! Did you know there was a difference between English and American dates ? No ? Well learn about it watching this video !!!!
Talking about the switch between cardinal and ordinal numbers, can you make a comment on these changes ?
1 : one —> the first / 2 : two —> the second / 3 : three —> the third 21 : twenty-one (...)
Read the doucment about British and American Money
Complete your mission !
Test your memory about numbers !
Watch this video about numbers and complete your mission !
Now watch some funny videos !
Watch this Capsule and complete your mission !
Listen to these people giving their telephone numbers !
Listen to a song !
: Write these clothing elements in your copybook :
If you need some help —>
: Listen to these descriptions and complete information :
Train your pronunciation and speech fluency : listen and try to imitate the pronounciation.
Here, you’ll find the recorded version in English.
Or the same but in American if you prefer !
Below is the document.
Read the document and complete activity One :
Read the document and complete activity Two :
Read the document here !
Conversation 1 :
Conversation2 :
Conversation3 :
Watch to videos and do the linked activities.
Interview n°1
Interview n° 2
And now compare with what an applicant shouldn’t do !!!!
Interview n° 3
Interview n° 4
Other examples of Do’s and Don’ts
Read these classifieds and choose one.
Refresh your memory about what to write in an application letter.
You can also re-read this tutorial !
Now, write your cover letter and be convincing !
I do my own corrections !
I look at the words in Chapter 2 and listen to their pronunciation !
I play games on the vocabulary of clothes
Read these advertisements offering jobs or looking for work.
Find the English words IN THE DOCUMENTS
Abd decide if the ad is from the employer or if it is written by a job seeker, a future employee.
Here are the classifieds :
Here are two games ! Train spelling these animals correctly !
http://www.anglomaniacy.pl/domestic...
http://www.anglomaniacy.pl/wildAnim...
Fast Finishers :
https://www.gamestolearnenglish.com...
Do you want to play a game with animal names ?
Let’s have fun !
Animal song and poem !
Watch this video and do the activity ! These are the animals of the alphabet !
watch this poem and do the activity ! See you later alligator !
Train your memory and sing and recite this Goodbye Poem !
http://alphabetimals.com/en/diction...
A1 : Taylor’s Name Poem
A2 : Nathalie’s Name Poem
B1 : Thomas’s Name Poem
You know that in American Schools, students recite their Pledge of Allegiance to honour their flag and their country. At Ilvermorny too, students recite a singing pledge in the honour of the school. But this scene was deleted from the movie Fantastic Beasts.
At Hogwarts, pupils sing the school hymn (or anthem). Note that these scenes were cut out from the movie !!!!
https://harrypotter.fandom.com/wiki/Ilvermorny_School_of_Witchcraft_and_Wizardry
https://harrypotter.fandom.com/wiki/Ilvermorny_School_of_Witchcraft_and_Wizardry
http://wandw.wikidot.com/schools-of-magic
Imagine and write School Rules for Hogwarts students !
Understand the mission !
Imagine and Write school rules !
But remember it’s a magical school,
so RULES CAN BE INVERSED "Good is Bad and Bad is Good !"
Get inspiration
use grammatical structures to give orders !
Write your own do’s and dont’s !
https://harrypotter.fandom.com/wiki...
Watch the video to complete with the missing words in your activity :
Complete the lyrics :
And watch this video with words to do the correction :
What ? (Title)
When ? (Date, Time)
Who ? (People)
Where ? (place, location)
Why ? (reason)
How ? (feelings)
Read and find a synonym for competition
What animal can you see ?
What the French word for "a Spelling Bee Competition ?
What’s the French for "spell" ?
Watch the video again if you want to check your answers !
Now here is the Correction !
Look at these documents and complete activity 1
And as you are all artists, I’m sure you will like these tutorials !
Remember your Final task project !!!
Having similar personality traits to any of these founders would be a strong indication of which house you would be sorted into. Gryffindors are stereotypically the courageous, heroic-type, while conversely Slytherins tend to be sneaky, competitive, and might even have a dark side. Hufflepuffs are usually kind-hearted and fun-loving, and Ravenclaws are usually very intelligent and driven individuals but that’s not to say that anyone couldn’t be sorted into any house !
Be very carrful with (...)
Refresh JOB names, remember how to write them and how to say them !
Then test your memory !
Good luck to you and sorry for the joke on Steve Jobs ;)
Watch and remember !
Now time to play games !!!!
These are names of places in town.
Could write a definition for each word in your exercise book ?
Take this model as an example :
A cinema is a place where you watch films / movies.
It’s also a place where you can eat popcorn before the film starts.
But if you don’t like going out, you can also stay at home and watch a movie on TV !
Group1 :
Group 2 :
Group 3 :
Group 4 :
Group 5 :
Group 6 :
Group 7 :
Group 8 :
Group 9 (...)
Look through these two websites to enlarge your computer vocabulary !
https://sites.google.com/site/today...
https://www.englishclub.com/vocabul...
Watch this video, learn and memorize new words on computer devices.
Then test your memory with activity 1.
Now look at these short cuts !
To help your friends !
Listen to Joana
and collect information in your exercise book :
Name :
Age :
Physical description :
Likes :
Job :
Country :
Brothers and sisters :
Then listen to Christine
Name :
Age :
Date of birth :
Nationality :
Place of living :
Brothers and sisters :
Parents’ jobs
Pets
Personality
Hobbies
Physical description
Now it’s William’s turn !
Name :
Age :
Height :
Favourite sport :
Brothers and sisters + (...)
A l’occasion des Portes Ouvertes, le collège Jules Ferry, Mme ROBIN et les professeurs d’anglais ont reçu un hôte de marque !
M. Pourrier, Président de l’Association Afrique de Guerville, nous a fait l’honneur de venir à notre rencontre. Le FSE a pu remettre un chèque après l’action menée sur la semaine Santé et Citoyenneté : La collecte de fond du Red Nose Day et la vente de nez rouges.
M. Pourrier reviendra vers les élèves du collège Jules Ferry afin de préciser les achats qui auront été faits grâce à (...)
Red Nose Day
Lors de la Semaine Citoyenne, les professeurs d’anglais ont organisé une collecte de fonds pour soutenir l’action humanitaire de l’association guervilloise pour en faveur des enfants d’Afrique.
Les bénéfices récoltés à l’issue de cette vente de nez rouge et l’événement associé : réalisation d’affiches, travail autour de la chanson chorégraphiée de l’événement britannique Red Nose Day , création de Nez Rouges etc...
La vente de nez a permis de reverser en don 163 euros à l’Association (...)
Discover about Red Nose Day !
Project 1 : Create a poster to encourage people to take part in this fundraising action !
Find a good catchphrase or slogan ! Be convincing !
Project 2 : Create, Draw and desccribe your Red Nose Face
Project 3 : Learn the Red Nose Red Song !
Red Nose Day
Lors de la Semaine Citoyenne, les professeurs d’anglais feront découvrir aux élèves du collège Jules Ferry un événement célébré et investi dans les écoles du monde anglophone qui a lieu tous les 2 ans (cette année ce fut le 15 mars 2019) :
Red Nose Day
qui, sous la forme de notre téléthon, permet de lever des fonds (fundraising ) pour soutenir l’action de l’association caritative COMIC RELIEF en faveur de l’aide à l’éducation et à la (...)
Jules Ferry Middle School English Teachers wish you a Merry Christmas and a Happy New Year 2019 !
Want to sing for Christmas Eve ? Here are the songs we’ve learnt !
And Why don’t you play some Xmas games ?
De nouveaux ouvrages seront ajoutés à la collection de Mme Quelven au retour des vacances ! Un petit tour par la bibliothèque de classe s’impose !!!! Mrs Quelven loves books !
On a beau être geek et adoooorer travail de façon dématérialisée #tablettes,ENT&MP3, on aime tout autant tenir un livre entre nos mains, lire et découvrir des histoires fantastiques au travers des livres. Certains sont en français-anglais, certains sont accompagnés d’un enregistrement audio qui permet de suivre la lecture, (...)
REMEMBER words to describe and locate on a picture
Do ACTIVITY 2 : describe the picture !
Trailer :
Picture to describe :
Check your memory on school things vocabulary !!!!
Click on the picture !
http://chagall-col.spip.ac-rouen.fr...
Voilà ! Vous savez tous maintenant comment fonctionne le cours d’anglais dans la classe de Mme Quelven, vous avez tous expérimenté le fonctionnement des 4 ateliers avec les 4 groupes de couleur : bleu, jaune, orange et vert.
N’oubliez pas de vous reporter à votre programme de missions correspondant à chaque atelier qui est collé dans votre cahier d’anglais. Pensez également à cocher les cases "I did it" lorsque vous avez terminé un atelier !
Groupe orange : activité de réception écrite ou de (...)
Les élèves de Sixième ont pu assister au très attendu spectacle en anglais de fin d’année "Little Red Riding Hood and All That Jazz" de la Compagnie Oz. Ils ont été rejoints par les élèves de CM2 de l’Ecole Hélène Boucher dans le cadre d’un parcours commun en anglais et en interdegrés sur les Contes et Comptines.
Les élèves ont beaucoup ri, chanté, applaudi les nouvelles aventures de Little & Big et découvert un Petit Chaperon Rouge au Girl’s Power bien affirmé et un Grand Méchant Loup transi d’amour !! (...)
Dans le cadre des tâches finales sur la séquence "Fairy Tales" (Contes & comptines) de Sixième, Victor TIRON 6ème Grenat propose une narration de Jack et le Haricot Magique de très grande qualité. Il a fait cet enregistrement sans préparation sur les MP3 de la classe lors de sa tâche finale évaluée sur la compétence "S’exprimer à l’oral". Bravo à lui pour ces dons de conteur et la qualité de son anglais !
Bonne écoute (...)
1. There was an old woman
2. It’s raining, it’s pouring
3. Humpty Dumpty
4. Three Blind Mice
5. Itsy Bitsy Spider
6. Jack and Jill
7. This little pig
8. HIckory Dickory Dock
9. Hey diddle diddle
11. Pat a cake
12. Mary had a little lamb
13. Rub a dub dub
14. Baa Baa Black Sheep
15. Jack be nimble, Jack be quick
Sources of inspiration at the time of Shaekespeare :
An influence still today !
George and Harold have created the greatest superhero in the history of their elementary school—and now they’re going to bring him to life ! Meet Captain Underpants !
His true identity is so secret, even HE doesn’t know who he is ! Acclaimed author and Caldecott Honor illustrator Dav Pilkey provides young readers with the adventure of a lifetime in this outrageously funny, action-packed, easy-to-read chapter book. With hilarious pictures on every page, THE ADVENTURES OF CAPTAIN UNDERPANTS is (...)
Dans le cadre de la semaine Santé Citoyenne au collège Jules Ferry, les professeurs d’anglais proposent aux élèves de 5ème, en clôture du parcours "Superheroes", une sortie au Mega CGR de Mantes-la-Jolie pour une projection en VOST.fr (Version Originale anglais Sous Titrée français) du film 2017 Justice League.
Il s’agit une nouvelle fois pour les Superhéros de combattre le crime mais cette nouvelle aventure ne pourra se réaliser sans l’entre-aide de tous et la mise en commun des forces et ressources (...)
You remember this site and these heroes !
https://learnenglishkids.britishcou...
Now it’s your turn to create your superhero !
You can use the links below :
https://learnenglishkids.britishcou...
http://historysheroes.e2bn.org/buil...
https://www.heroized.com/
https://superherotar.framiq.com/
And now check the correction reading the lyrics of this Superhero Song !
Watch and listen to this viedo song and complete the lyrics !
Voici — ENFIN !!!— la vidéo des sketchs réalisés par les élèves de 6ème Safran à l’occasion de la tâche finale de la séquence Spooky and Sweeties. Mme Quelven et les élèves de 6ème Safran présentent leur session théâtre en anglais ! Bon mini film et n’ayez pas trop peur !!!!!!
First, watch this video and remember as many words as you can !!!
Then in your copybook, from memory, write all the words associated to means of transport in a word flower.
Did you spot the differences between English and American ? Enjoy your trip !!!!!!!
After that, look at Lesson 17 Means of transport and repeat the words ! Don’t forget to get your memory work, work and work (...)
Complete the Halloween poem :
Do activity 5.
Watch this vocabulary video and remember the words to locate !
Do the activities to test your memory !
Activity One
Activity Two
Activity Three
Activity Four
Activity Five
Let’s read a book ! You have a real English book to read at home !!!! Fantastic !
Read the book and then watch this video
then watch this animated story :
Watch this video and do your activities !
Watch this video in which sounds and comments have been shut down and guess information about the type of document, type of event, the feelings the spectators can get...
Now watch the full video and complete detailed information
Learn new vocabulary !
Remember the spelling and the pronunciation !
Remember the vocabulary : 5R METHOD !!!!!
Now test your memory !
Nous, français, sommes portés sur le "oui" / "ouais" et le "non" / "nan nan". Mais savez-vous que les anglais répondrons rarement à une question fermée par "Yes" ou "No". Les anglais préfèrent répondre par une réponse brève (SHORT ANSWER) constituée de Yes / No le sujet et l’auxiliaire ou auxiliaire + négation. D’ailleurs, vous vous souvenez sans doute de la petite chanson : -Do you like bananas ? -Yes I do Yum Yum. - Do you like (...)
Watch this video, discover and memorize parts of the body in English !
Look at this pictures !
Now play games !
Watch this video and learn new vocabulary !
Can you remember this vocabulary ? Write the vocabulary in French and English on your paper !
1) football =
2) natation
3) hockey sur gazon
4) lutte
5) athlétisme
6) vélo
7) boxe
8) voile
9) aviron
10) ski
11) pingpong
12) surf
13) gymnastique
14) tir à l’arc
15) hockey sur glace
16) escrime
17) plongée
18) tir à la corde
CHALLENGE : Do you know typically British sports (...)
Listen to this rainbow poem.
Write the names of the colours.
Now colour the drawing with the colour legend !
Test your memory : What’s the French for :
1. the sea =
2. the grass =
3. the clouds =
4. the crows =
5. the trees =
6. the sails =
Year 9 read full books !
Great experience !
Sometimes completely new !
First of the series :
Take this quizzy test to see if you can remember details about the book :
https://clubs-kids.scholastic.co.uk...
And if you liked the adventure, ask Ms Quelven for new reading materials to bring back home : Dork Diaries, Diary of a Wimpy Kid, do-it-yourself Wimpy Kid etc...
This young boy is spelling names of animals.
But he has some difficulties !
Can you explain why ?
I hope you will not do the same at your exam !!!!
Locate on a picture
Identify the nature of a document
Akeelah is a girl. She is American. She goes to a Spelling Bee Competition.
Watch the video with no subtitles :
Then watch the video again with the subtitles :
What is a Spelling Bee Competition ?
Belle expérience de découverte et de partage pour les collégiens de Troisième (et quelques chanceux des autres classes) du collège Jules Ferry !
Grâce à Julia de la Vie Scolaire, son ami américain habitant à Londres et de passage par Mantes-La-Jolie nous a fait le grand honneur de donner deux jours de son temps libre pour venir se présenter aux élèves, échanger avec eux sur des sujets aussi variés que les petits détails personnels, les passions, les rêves, l’actualité, les Etats-Unis, Londres. Les élèves (...)
Little and Big from the Oz drama company @ Jules Ferry Secondary School on Wednesday, June 14th 2017.
Year 7 traditional drama show
Cette année encore, Little et Big que certains connaissaient déjà, les deux comédiens de la Compagnie Oz, compagnie de théâtre en anglais, sont venus nous raconter leurs aventures et aussi mésaventures à New York dans le quartier de Manhattan et plus précisément sur Broadway !!!
La représentation « Cinderella on Broadway » mêle musique, théâtre, danse au fil des (...)
Mercredi 24 mai, la compagnie de théâtre en anglais Drama Ties a donné une représentation au collège Jules Ferry de la comédie musicale My Mum’s Generation.
L’intrigue :
Un conflit de générations mène une jeune fille à explorer l’histoire de sa famille et
l’histoire de la musique Rock Britannique. A travers la musique, elle découvre ce qui a
inspiré des générations d’artistes et d’hommes et femmes engagés, jusqu’à sa
génération. Un grand hommage à vous faire danser et chanter.
"A mother daughter conflict (...)
A l’arrivée, dans la nuit, deux sacs à dos ont été échangés.
Si vous avez un sac qui ne vous appartient pas, si vous reconnaissez ce sac, merci de le rapporter à Mme QUELVEN, pour procéder à l’échange.
#A consulter régulièrement :
A 18h14, heure d’arrivée prévue à 22h30
A 21h08, heure d’arrivée prévue à 22h33
A 22h08, heure d’arrivée prévue à 23h00
#Day 5 : Jour du départ. Matinée derniers achats shopping, lors d’un quartier libre improvisé dans la ville côtière de Folkstone. Les élèves ont pu trouver tous les magasins qu’ils affectionnent : Primark, Lush, Starbucks etc... Malheureusement nous avons perdu 1h30 au moment du départ et n’avons pu profiter que de 30 minutes de quartier libre...
Nous nous sommes ensuite rendu au Pub "The Brickfield Tavern" pour déguster un délicieux "Fish&Chips" accompagné de Green Peas. En dessert Chocolate (...)
#Day 4 : Warner Bros Studios & British Museum
Pour notre dernière journée de visite, et pour clore avec brio cette semaine sur les traces de l’apprenti sorcier, nous sommes allés le matin visiter les studios Warner Bros. Deux heures et demie d’yeux écarquillés, de rires émerveillés, de chaudron baveur, de tours de magie avec baguette, de photos sur un balai volant... Un seul mot : WOW !!!! Époustouflant !
Le temps est enfin clément, nous pique-niquons au soleil. Repit de courte durée puisqu’en (...)
Information pour les familles de Mélodie, Ludivine et Ilyana.
Comme informés au téléphone, l’hospitalisation de Pat, la dame de la famille d’accueil bouscule un peu notre organisation et nous avons du envisager plusieurs options. Il a été décidé que les filles resteraient chez Pat sous la surveillance et l’accueil de Josh (le fils de Pat) et de sa conjointe, venus seconder leur maman et belle maman et ce pour les deux soirées et nuits restantes afin d’une part de ne pas devoir faire subir à nos 3 (...)
#Day 2. Millets Bird of Prey Centre. Oxford.
Nous avons retrouvé les élèves ce matin après leur première nuit dans les familles d’accueil. De belles interviews pour notre film du voyage, de l’enthousiasme, des dîners "spécial teenagers " : pizza, frites, burgers, spaghetti bolognaise pour une première entrée en matière, des petits déjeuners copieux, parfois "à l’anglaise" avec des "crumpets" ou plus classique : céréales, toasts, jus d’orange etc... Des familles hôtesses sympathiques qui attendent même (...)
#Day 1 : Crossing the Channel - Hello England ! Canterbury in the afternoon.
Départ à 6h30 ce matin sous un ciel clément. Nous avons pris la route vers Calais. Après un petit déjeuner rapide notre chauffeur Patrick nous a rejoint, direction l’Angleterre !!!
Nous avons passé la douane sans difficulté (tous les papiers étaient en ordre !!) Malgré les tentatives de persuasion de leurs professeurs, aucun élève n’a pu voir de dauphin sous la Manche... Félicitation et reconnaissance éternelle à nos (...)
Rendez-vous lundi matin à 6h10 - 6h15 devant le collège !!!!!
Votre valise est-elle prête ?
Pour toute question, n’hésitez pas à m’envoyer un mail : Gwendoline.Quelven@ac-versailles.fr ou via l’ENT.
**Dernière version jeudi 11/05 à 14h30 A CONSULTER : quelques modifications !**
Retrouvez les listes des familles d’accueil dans le groupe "Voyage en Angleterre 2017" sur l’ENT !
N’oubliez pas de compléter votre carte VEFE avec le nom, l’adresse et le numéro de téléphone de votre famille, celle de votre professeur et les coordonnées de notre coordonnateur local.
Bientôt le DEPART (...)
Test your knowledge about Family members ! What do you know about the Queen’s family ?
And to finish with ...
Chers Parents,
Voici le programme définitif et le diaporama de notre dernière séance d’information.
Pensez à vous connecter au Groupe de Travail de l’ENT. Vous y retrouverez les documents importants ainsi que les noms, adresses, coordonnées téléphoniques des familles hôtesses. // à venir sous peu //
N’hésitez pas à signalez tout problème de connexion à l’ENT au professeur d’anglais avant le départ.
LE PROGRAMME
LE (...)
"When you want to travel, sometimes you just need to look up !"
(lorsque tu veux voyager, parfois il suffit juste de lever le nez !)
Pour clore la séquence sur le voyage, les 5ème Bilangue ont participé à une exposition de couri-ailes à la façon d’Edwige, la chouette de Harry Potter.
C’est une invitation au voyage au travers des récits d’aventures imaginaires dans un pays de préférence anglo-saxon pour le plaisir des yeux et de l’écriture.
Alors, en allant en cours, ne courrez point, mais (...)
This is how the true story was revealed by Four Lilac Girls. After months of suspicions and enquiries, the clever girls have asked to have a word with Mrs Quelven one day at break time in front of the staff room. As she was compelled to acknowledge the truth, Mrs Quelven actually confessed it all. She loves Donald Duck ! Mrs Quelven said that it had been an ever-lasting love, "love at first sight" as Shakespeare would have said about Romeo and Juliet when both Donald and Mrs Quelven were (...)
Dans le cadre de la Semaine Santé Citoyenneté, les 6ème Parme et 6ème Corail ont travaillé sur l’alimentation en amorce de la séquence "Food and Drinks".
Comme à l’ordinaire, routine bien installée, la classe a travaillé en 4 ateliers tournants : Food And Drinks La Tâche FinaleLire plus de publications sur Calaméo Groupe orange : activité de réception écrite. Un document couleur présentant un fait culturel : les "Garden Parties" de la Reine. Groupe bleu : activité de réception orale. Ecoute d’une (...)
Voici un échantillon de la tâche finale de l’EPI "Monde du Travail" "Working Experience". Les élèves de Troisième ont participé à une production orale en interactivité semie-guidée : quelques minutes de préparation en autonomie pour tester les prises de notes préparatoires à un oral, l’objectif de parvenir à recycler les acquis des leçons et des activités travaillées durant la séquence, la production d’une saynète dont on comprend la visée. On pardonnera donc les quelques erreurs de placement phonologique et (...)
A l’occasion de la Semaine Santé Citoyenneté, des élèves de Troisième ont collaboré à un projet inter-classes et inspiré de l’EPI "Star-Crossed lovers" (les Amants Maudits) dans le cadre d’un enseignement pluri-discilinaire en Education Musicale - Espagnol & Anglais. Le projet "on écrit sur les murs des slogans dégoulinants d’amour pour barrer la route à la haine et au harcèlement" (LOVE against Hatred and Bullying) fait écho à la tragédie Shakespearienne de Romeo et Juliette au coeur de notre EPI. Les (...)
Watch this video. Don’t try to check your sound settings. This video is mute.
I leave it to you to invent the comments !
Tell Where ? When ? Who ? What happened ? Why ?
Healthy food or junk food ? Make your choice !
Test your memory with these activities :
La Saint Patrick colonise le collège !
Vendredi 17 mars, élèves et professeurs, portez un vêtement vert !
Before we start our activities, watch and understand two grammatical videos and do a little activity
Here are a few activities to test your knowledge, your spelling and pronunciation !
Enjoy !
Just for fun !!!
Dans le cadre du 1er EPI 3ème - Anglais, Arts Plastiques, Français, les élèves de 3ème CHAM ont travaillé sur l’art du portrait.
Découvrez certains de leurs portraits chinois ! Lors de cette tâche finale, les élèves se sont enregistrés (pour varier les plaisirs après le Who’s Who version numérique en production écrite sous forme de jeu de devinettes)
Sami Maafi - 3ème Grenat
Clara Boudarchan 3ème Lilas
Corentin Cotinat 3ème Lilas
Anais Le Fahler 3ème Lilas
Louis Segalat 3ème Lilas
Agathe Foutrel 3ème (...)
Un grand merci aux élèves pour l’animation du stand, aux familles pour l’approvisionnement en gâteaux, au collège pour les boissons chaudes et à l’association PARENTS ACTIFS pour les petites douceurs sucrées et l’excellent thé à la menthe !
Merci également parents de nos futurs élèves de Sixième qui ont donné selon leur bon coeur !
C’était notre dernière action d’aide au financement ! Belle matinée !
Nous sommes dans les starting blocks ! Harry, Hermione et Ron, attention, nous voilà (...)
Notre deuxième réunion d’information pour le voyage en ANGLETERRE 2017 "a Harry Potter Tour : sur les Traces de L’apprenti Sorcier" a eu lieu jeudi 5 janvier de 18h30 à 19h30.
Nous sommes toujours dans les formalités administratives avant départ, cependant les familles présentes ont pu découvrir le programme général de ces 5 jours en Angleterre.
Consultez le diaporama ci après.
Nous avons collecté les photocopies des titres d’identité, les autorisations de droit à l’image et de décharge médicale. (...)
Read and analyze this chart about public holidays in English-speaking countries
Voici un lien vers l’ouvrage abrégé de Newt Scamander "Fantastic Beasts and how to find them"
Fantastic Beast Doc De Travail Abridged Book And Movie V2Lire plus de publications sur Calaméo
Pour la petite histoire : Les Animaux fantastiques (titre original : Fantastic Beasts and Where to Find Them) est un livre court écrit par J. K. Rowling, en même temps que Le Quidditch à travers les âges, pour l’association humanitaire Comic Relief. C’est un dictionnaire des animaux fantastiques apparaissant (...)
Want to learn things about the movie ?
First, watch the trailer :
Then read this :
And answer those questions to finish with :
1) Harry Potter and the cursed child est une pièce de théâtre, un livre ou un film ?
2) Fantastic Beasts est le premier ........... d’une série de 5.
2) L’histoire se passe en ....
3) L’Histoire se passe à .....
4) Qui est l’auteur du scénario ?
5) Comment s’appelle le héro principal ?
6) Quelle est sa nationalité ?
7) Quel est son métier ?
8) Quel nom américain est (...)
Dans le cadre du 1er EPI 3ème - Anglais, Arts Plastiques, Français, les élèves de 3ème CHAM ont travaillé sur l’art du portrait.
Découvrez leurs mini-jeux ! Testez vos connaissances, arriverez-vous à reconnaître les élèves de la classe selon quelques descriptions issues de leurs productions écrites numériques dont la totalité est affichée dans le couloir de la salle d’anglais ?
Who’s Who game n°1 : match the description and the corresponding name !
Who’s Who game n°2 : Choose the correct answer !
La (...)
Chers parents,
Vous pourrez acheter des pochettes de cartes de voeux de Noël auprès des professeurs d’anglais pour la somme de 3 euros la pochette.
Inclus dans la pochette :
8 cartes de voeux et 8 enveloppes
8 marque-places
12 stickers cadeaux
1 stylo encre dorée
Vous enchanterez ainsi vos convives et contribuerez à faire baisser le prix du voyage en Angleterre pour les classes de 5ème et 4ème Bilangues.
Merci de votre générosité et pensez à missionner vos enfants pour remettre les 3 euros par (...)
Are you a Coldplay fan ? Learn lots of interesting facts about them in the latest edition of Let’s Blog ! the excellent web magazine from classes 3scA and 3scB at Liceo Scientifico in Subiaco, Italy. Maybe you should show it to your teacher and suggest you should do a blog like this too !
follow this link !
http://letsblog3a3b.blogspot.fr/2016/11/how-much-do-you-know-about-coldplay.html
1) How long ago was Coldplay created ?
2) Journalists say Cold Play invented a kind of new music world (...)
Who said irregular verbs were boring ? Irregular verbs = teenage reality !!
Have fun !
Mrs Quelven
Notre première réunion d’information pour le voyage en ANGLETERRE 2017 "a Harry Potter Tour : sur les Traces de L’apprenti Sorcier" a eu lieu mardi 4 octobre de 18h00 à 19h00
Voici le diaporama projeté à la réunion :
Diaporama Présentation Réunion 1Lire plus de publications sur Calaméo
Retrouvez la fiche d’informations à remettre ce jour :
A noter : pour le moment les modalités de passage de douane sont encore un peu floues compte-tenu des événements liés au Brexit. Jusqu’à maintenant une carte (...)
For my pupils because we’ve talked about it during the week !
Know the difference between play the piano and play basketball, now. If you’re not sure, watch this video !
You will also learn about "live" the adjectif and the verbe and "mind" in "make up your mind" (that is to say : decide) and "Do you mind if ..." (is that a problem if...")
Enjoy ! And have a nice weekend !
Mrs Quelven (...)
Le Forum des Usages Numériques a lieu une fois par an et permet d’échanger entre collègues sans cérémonie sur nos créations, nos utilisations, nos motivations numériques. Cet article est un aperçu de l’atelier que j’ai animé au FUN cette année.
Lancement de l’atelier : crée ta propre ressource vidéo en 20 min chrono !
C’est le casse-tête du prof de langue : proposer à ses élèves un maximum d’exposition à la langue cible dans un anglais le plus authentique possible. Cette langue je l’adore et au fil du temps (...)
Et voilà, la der des der... Fin de notre aventure britannique sur les Traces de Guillaume Le Conquérant. Voyage en Angleterre 2014 Epilogue. Cliquez sur play.
Nous nous sommes retrouvés avec plaisir pour visionner le film du voyage, dont vous pourrez voir une séquence ci-après et qui a fait beaucoup rire les élèves.
Pour tous ceux qui voudraient revoir le film à la maison ou le partager en famille, il faut m’apporter une clé USB afin que je puisse le transférer. Scotcher sur la clé le prénom et (...)
Les cartes heuristiques vous permettent notamment de faire des synthèses de cours.