Accueil > Disciplines > Anglais > Mrs Quelven > All Years > LOVE, LOVE, LOVE - action - Semaine Santé Citoyenne

LOVE, LOVE, LOVE - action - Semaine Santé Citoyenne

Publication : par Mme Quelven (Anglais)

You surely know that love is at the heart of Shakespeare’s story of Romeo and Juliet, the impossible love of two young people, two star-crossed lovers who decided that love would be stronger than family feud, stronger than friendship,even stronger than death. The rebellious love of justice against the corrupted society and crimes and against poor-loving mother and father. The wonderful love and support of friends and parent-like figures. The unexpected reconciliation of two familles at war thanks to love.
As we have started working on Shakespeare’s great story as part of the common project of "Les Amants Maudits", we wanted to give the possibility to every student to express their feelings of love (all kinds of love : Love for your mum and dad, granny or grandpa, sister, brother, or even pet, love for your BFF (best friend forever), your mates, pals and buddies, respectful love for your teachers or students, love for whomever you will write your message to.)

Les 3eme ont commencé leur séquence sur Roméo et Juliette, les très célèbres Amants Maudits de Shakespeare et ont réfléchi au fait qu’au delà de la tragique histoire d’amour impossible entre ces deux jeunes amoureux, Shakespeare nous livrait une recette de l’amour sous toutes ses formes, l’amour éternel, l’amour filial auprès de figures parentales, l’amitié sans réserve, la paix et le respect de son prochain, de son voisin.
Belle occasion alors que de proposer aux élèves du collège la possibilité d’exprimer leur amour dans la langue de Shakespeare en rédigeant des petits messages adressés aux parents, familles, amis, meilleurs amis, professeurs ou élèves du collège lors de la semaine Santé Citoyenne.